" href="http://www.crgeng.com/kke-interview-with-the-greek-communist-party-4/" rel="bookmark">
KKE: Interview with the Greek Communist Party

Thursday, May 13, 2010

Wikinews reporter Iain Macdonald has performed an interview with Dr Isabella Margara, a London-based member of the Communist Party of Greece (KKE). In the interview Margara sets out the communist response to current events in Greece as well as discussing the viability of a communist economy for the nation. She also hit back at Petros Tzomakas, a member of another Greek far-left party which criticised KKE in a previous interview.

The interview comes amid tensions in cash-strapped Greece, where the government is introducing controversial austerity measures to try to ease the nation’s debt-problem. An international rescue package has been prepared by European Union member states and the International Monetary Fund – should Greece require a bailout; protests have been held against government attempts to manage the economic situation.

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=KKE:_Interview_with_the_Greek_Communist_Party&oldid=4568134”
" href="http://www.crgeng.com/news-briefsapril-23-2010-5/" rel="bookmark">
News briefs:April 23, 2010
 Correction — August 24, 2015 These briefs incorrectly describe BP as ‘British Petroleum’. In fact, such a company has not existed for many years as BP dropped this name when becoming a multinational company. The initials no longer stand for anything. 
Wikinews Audio Briefs Credits
Produced By
Turtlestack
Recorded By
Turtlestack
Written By
Turtlestack
Listen To This Brief

Problems? See our media guide.

[edit]

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=News_briefs:April_23,_2010&oldid=3768399”
" href="http://www.crgeng.com/australia-2006-3/" rel="bookmark">
Australia/2006

[edit]

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=Australia/2006&oldid=804654”

In Pain? Seek Pain Management In Moore, Oklahoma

byAlma Abell

No one wants to live a life of pain. To some, it is a constant, never ending source of unhappiness and agony. It’s time to call Dr. Darryl D. Robinson who offers the Pain Management Moore, Oklahoma residents need. Testimonials of patients who can now live a life free of pain and who are able to get out and walk with loved ones, swim or do gardening in the back yard, are pouring in. Dr. Robinson uses methods such as Integrative Medicine, which deals with inflammation in the body contributing to chronic pain.

Through Integrative Medicine, he offers supervision of nutritional supplements that actually help cut down on stress, build up the immune system and lessen the amount of inflammation in the body. Metabolic and micronutrient testing is also completed when evaluating his patients, along with a medically supervised weight loss program. The highest quality advancements in medicine are utilized by Dr. Robinson’s clinic and staff. He will go over your health issues with you at the time of your first appointment.

When you call the number on the screen for your first appointment, you’ll be able to download new patient forms to fill out before reaching the office. This will save a lot of time if they’re completed beforehand. You can also read about the types of treatments available for specific areas of pain in the body, including fibromyalgia, degenerative disc disease, spinal stenosis, migraine headaches and whiplash. All of these ailments are treated by Dr. Robinson who will go over the type of treatment he feels you need to alleviate your pain.

The pain management service Moore residents are choosing uses measures to treat the spine, neck, back and hips other treatment centers do not. The doctor utilizes non-invasive methods of treatments such as injections to specific areas of the spine that, many times, lessen pain in patients in just one treatment. Many conventional treatments actually increase pain by causing more inflammation, sexual dysfunction, osteoporosis, and even depression. Patients are tired of swallowing pills to deaden the pain they feel each day and are searching for a natural method of getting rid of pain.

Call the Pain Management Moore residents are also choosing for your appointment today, and be on the way to a pain free life in the very near future. For more information contact Darryl D Robinson.

Category:July 14, 2010

" href="http://www.crgeng.com/categoryjuly-14-2010-5/" rel="bookmark">
Category:July 14, 2010
Author: Admin

22 Sep

? July 13, 2010
July 15, 2010 ?
July 14

Pages in category “July 14, 2010”

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=Category:July_14,_2010&oldid=1848983”

Paramedics protest outside New South Wales parliament

" href="http://www.crgeng.com/paramedics-protest-outside-new-south-wales-parliament/" rel="bookmark">
Paramedics protest outside New South Wales parliament
Author: Admin

21 Sep

Tuesday, July 22, 2008

Paramedics employed by the Ambulance Service of New South Wales in Australia marched on the New South Wales parliament today. They called for the Government to sack Ambulance Service of New South Wales CEO Greg Rochford, hire 300 additional ambulance officers and 60 patient transport officers. Paramedics gave the Government 48 hours to agree to the proposed staffing levels or face industrial action.

“We are currently at the same levels of staffing that we had in 2002 and these not withstanding, also there’s been an increase in workload of 5 per cent per year every year since then,” said Health Services Union general secretary Michael Williamson.

The union also called for chief executive Greg Roachford and other senior management to be sacked over what has been described as a culture of bullying.

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=Paramedics_protest_outside_New_South_Wales_parliament&oldid=772703”

Australia/2006

" href="http://www.crgeng.com/australia-2006-2/" rel="bookmark">
Australia/2006
Author: Admin

20 Sep

[edit]

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=Australia/2006&oldid=804654”

Fuel leak prompts 17,000-vehicle recall by Toyota

" href="http://www.crgeng.com/fuel-leak-prompts-17000-vehicle-recall-by-toyota-2/" rel="bookmark">
Fuel leak prompts 17,000-vehicle recall by Toyota
Author: Admin

17 Sep

Sunday, June 27, 2010

Toyota announced on Friday that it will recall around 17,000 Lexus vehicles in response to risks of the fuel tank in the cars leaking after a collision.

The Lexus HS 250h model was subjected to the recall following a US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) investigation. Despite previously passing Toyota safety inspections, the conclusions of an NHTSA sub-contracted investigator were that; when the vehicles in question collided with an object at more than fifty-miles-per hour, more than 142 grams of fuel, the maximum allowed by US law, leaked from the crashed car.

According to Toyota, further tests did not show any additional failure of the fuel tank.

In response to the findings, Toyota issued a recall of all affected vehicles, since the company had no solution immediately available. The recall includes 13,000 cars already sold, as well as another 4,000 still at dealerships.

Toyota says it plans to conduct further tests to determine the cause of the leak. A Toyota spokesman, Brian Lyons, said that the company was “still working to determine what the root cause of the condition is.” It’s still unclear when exactly the recall will take place, or when dealerships will be allowed to sell this model again. Lyons said that Toyota is “working feverishly to get this resolved as soon as possible.”

Toyota isn’t aware of any accidents stemming from the leaking fuel tank in the affected vehicles, first introduced in the summer of 2009.

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=Fuel_leak_prompts_17,000-vehicle_recall_by_Toyota&oldid=4099641”

Senior citizen group seeks recovery of Medicare expenses from U.S. cigarette makers

" href="http://www.crgeng.com/senior-citizen-group-seeks-recovery-of-medicare-expenses-from-u-s-cigarette-makers/" rel="bookmark">
Senior citizen group seeks recovery of Medicare expenses from U.S. cigarette makers
Author: Admin

4 Sep

Saturday, August 6, 2005

A U.S. lobbyist group, the United Seniors Association, filed a lawsuit in U.S. District Court in Boston to recover Medicare expenses related to tobacco smoking. The suit says there is a link between nicotine addiction and smoking-related diseases.

The first of its kind lawsuit seeks to recover as much as $60 billion in estimated Medicare expenses outlaid for treatment of lung cancer and emphysema patients.

The Medicare Secondary Payer Statute (MSP) allows someone to sue on behalf of Medicare. The medical expenses that another party was legally obligated to cover, in this case the tobacco companies if they are found liable in court, would be split between parties to the suit and Medicare. The MSP statute was entered in part because the government does not have the resources to prosecute every case under Medicare law.

Charles Jarvis, the CEO of the group said, “Our motivation is one of taxpayer protection.” He added, “Considering how badly the taxpayers have been injured financially, we believe the responsible parties — the tobacco companies — should be reimbursing the taxpayer to the greatest amount possible under the law.”

Currently, U.S. employees are taxed by Medicare at 1.45% of their earnings. This payroll tax amount is matched by their employer when paid to the IRS.

The lawsuit names Philip Morris USA, Lorillard Tobacco, the Liggett Group, and R.J. Reynolds Tobacco and two of its subsidiaries as defendants. The United Seniors Association is asking for twice the amount paid by Medicare to treat smoking related illnesses since 1999.

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=Senior_citizen_group_seeks_recovery_of_Medicare_expenses_from_U.S._cigarette_makers&oldid=1950727”

FOX News fares poorly in investigation of media edits to Wikipedia

" href="http://www.crgeng.com/fox-news-fares-poorly-in-investigation-of-media-edits-to-wikipedia/" rel="bookmark">
FOX News fares poorly in investigation of media edits to Wikipedia
Author: Admin

4 Sep

Wednesday, September 5, 2007

This article mentions the Wikimedia Foundation, one of its projects, or people related to it. Wikinews is a project of the Wikimedia Foundation.

Virgil Griffith recently made headlines when his new tool, the WikiScanner, was revealed. The tool allows users to search for some edits to several editions of the online free-content encyclopedia Wikipedia made from Internet addresses assigned to particular companies.

The media buzz made Virgil’s tool near-inaccessible as it was swamped with queries. Initially broken by Wired, the articles highlighted edits from network addresses assigned to Diebold and the CIA, and encouraged readers to reveal and share their findings. Mainstream media such as the BBC revealed that edits made from CIA addresses had made changes to the article on Mahmoud Ahmadinejad, and that edits were made from Vatican addresses to Gerry Adams’s article.

Readers of the BBC news website were quick to point out that edits to Wikipedia also originated from the BBC network addresses. Peter Clifton, head of BBC Interactive, confessed to writing about himself and revealed that a prankster within the BBC had edited George W. Bush’s entry to state that his middle name was “Wanker”. The BBC’s Internet address range had a total of nearly 8,000 edits to other various English Wikipedia articles such as Janet Jackson, Super Furry Animals and Freeview.

Without confirmation such as Peter Clifton gave, it is usually impossible to determine from the IP address alone if the edits made from it were even performed by an employee of the organization. While it is likely that the majority of edits are from an organisation’s employees there is the possibility that visitors could be using a company address, or a public-wifi could be on offer. All of this would appear to be edits from the company according to Wikiscanner, and even when the edits do come from employees or representatives, there is no way to tell from the data alone whether the company endorses the edits, or even knows about them.

While Wikipedia advertises itself as the encyclopaedia “anyone can edit”, there are guidelines on the site directing how users may edit the articles—and even, in some cases, who shouldn’t be editing them. None of Wikipedia’s “conflict of interest” policies attempt to limit what people can edit based on the Internet address that they are using.

Wikinews had already started an investigation into just what edits the tool revealed. Hampered by the difficulty getting results due to the traffic load on the web server, we began checking company names and names of media groups. In addition to verifying that the vast majority of edits from network addresses assigned to the BBC were beneficial to the Wikipedia project, the others, CNN, MSNBC, Reuters and AP received a fairly clean bill of health. People using Reuters’ Internet connectivity appeared the first to discover Wikipedia, editing as early as February 2002. Users from AP had made a few edits to articles about the AP, none of which could be considered negative contributions, other contributions included additions to several The Simpsons episodes. However, edits originating at address space assigned to FOX News, and its parent company, News Corporation were more frequently unproductive, many which under Wikipedia and most other Wikimedia project policy, would be considered vandalism and would usually result in a block or ban of editing Wikimedia projects.

The edits from FOX’s address space, now totalling almost 700, start with an edit to the article on FOX which deleted links to websites critical of FOX. Some of the edits could be characterized as an attempt conceal criticism voiced in the documentary Outfoxed: Rupert Murdoch’s War on Journalism which alleges bias by FOX News. This was replaced with a link to the company’s official response and another to a story put out by FOX News questioning the validity of the film’s sources. The same Internet address at FOX News then removed criticism from the article on Alan Colmes.

Other addresses within FOX also edited articles on FOX News employees such as Brit Hume, Shepard Smith and Chris Wallace inserting positive information, highlighting their ratings successes and slogan, “fair and balanced” before going on to describe the New York Times as “left wing” and blanking the quotes section on the article about their columnist Mike Straka. The current version of this article is disputed on neutrality grounds as the entire biography and criticism sections have been removed. Including comments about anti-war protesters – “whom he has denounced as “smelly”, “stupid”, “stinking”, “jobless”, “anti-American” and “traitors”.

More recent edits include downplaying Sean Hannity‘s importance to the show Hannity and Colmes by removing the fact that he is the shows executive producer and referring to him as simply “host” or “co-host”. Details of Wendy Murdoch‘s previous marriage to the husband from the couple who sponsored her trip to study in the United States were excised by another Fox News address.

Investigation of a wider field of media organisations revealed that the News Corporation subsidiary British Sky Broadcasting has the same history of juvenile and prank edits with insults posted against staff on their payroll as well as UK celebrities. The main proxy server that allows their staff on the Internet currently has a large warning of who the IP address belongs to and a list of block messages and block/edit warnings. Some of the vandalism committed through their proxy has been described as “racist” and “potentially libelous”.

WikiScanner cannot identify the origin of any edit made by a registered user. Users are not required to register an account to edit Wikipedia, and those who do not register have their edits associated with an IP address. Edits from unregistered users are, inaccurately, called “anonymous” edits.

Wikimedia’s privacy policy does not allow revealing the IP address of registered users except as dictated by Wikimedia’s privacy policy. Users of Wikiscanner cannot find out about editing by registered users, even if they are coming from the same IP address as the “anonymous” users who did not register.

Virgil’s conditions for speaking to the media include the format of a link to his website. His goal, to get a Google search for “Virgil” to return his page as the top listing. As of publication he’s succeeded.

Retrieved from “https://en.wikinews.org/w/index.php?title=FOX_News_fares_poorly_in_investigation_of_media_edits_to_Wikipedia&oldid=4519876”